El senador Aragonès ha fet saber que ha interpel·lat el Govern de l’Estat amb una bateria de trenta-vuit preguntes on es demanen explicacions pels descarrilaments i l’estat de la línia ferroviària. Entre altres qüestions, es pregunta per l’antiguitat dels trens, els motius dels descarrilaments, l’estat i el manteniment de la catenària i de les vies, l’afectació que va tenir per la circulació d’altres trens, les mesures de transport alternatiu que es van facilitar als viatgers dels trens afectats, i si ADIF o RENFE van comunicar a l’Ajuntament els motius del descarrilament. El senador d’Esquerra, però, ha volgut destacar que “hi ha una pregunta molt important, que ens permetrà saber si el Govern de l’Estat considera clau aquesta línia ferroviària per complir els plans d’emergència en cas de fer-se una evacuació per accident nuclear o químic. Perquè l’estat actual de la via i la manca de manteniment posen en dubte que es puguin complir els plans d’emergència en aquest punt”.
Lluís Aragonès ha destacat la insistència d’Esquerra per tal que es rehabiliti i millori aquesta línia ferroviària amb una major inversió pressupostària. Segons Aragonès, “pensem que les respostes d’aquestes preguntes generaran una interpel·lació posterior demanant una vegada més la necessitat d’invertir en aquesta línia”. Per Aragonès però “cal exigir que el Govern de l’Estat acabi executant les inversions previstes en aquesta línia. Esperem que la partida d’1M€ que Esquerra vam aconseguir introduir als pressupostos generals de l’Estat del 2007 per millorar la línia s’acabi executant, i no passi com en anys anteriors, que no s’han acabat executant ni en un 50 % les partides que havíem aconseguit per aquesta via”. Com a exemple, de la deixadesa que pateix la línia el senador d’Esquerra Lluís Aragonès ha afirmat que “Un tren Catalunya Exprés té una velocitat mitjana de 86 km/h, però en aquesta línia la seva velocitat mitjana és de 68 km/h”.
D’altra banda, l’alcalde de Flix, Pere Muñoz, ha fet saber que a hores d’ara, dues setmanes després que el Ple de l’Ajuntament hagués aprovat per unanimitat una moció demanant rebre explicacions d’ADIF i de les autoritats responsables en el trànsit ferroviari, no han rebut cap tipus d’explicacions. Segons Muñoz, “estem esperant, però ens sembla lamentable i preocupant aquesta manca de comunicació cap a l’Ajuntament”.
Per acabar, el senador d’Esquerra també ha anunciat que interpel·larà el Govern perquè RENFE I ADIF siguin més sensibles a l’hora d’utilitzar la llengua catalana. Com a exemple, Aragonès ha dit “avui estem a “Flix” i no pas a “Flics”, i l’altre dia vaig estar a Marçà i no pas a “Márça”; en canvi, la megafonia dels trens d’aquesta línia no ho explica així”.
(Notícia de la Roda de Premsa d'ahir a l'estació de Flix)
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
-
Bona Diada de Sant Jordi Amb els 10 llibres d'història local de la col·lecció Lo Pedrís de l'...
-
"Quan el riu va marxar cap al nord i el tren va esdevenir una relíquia tercermundista, aquestes terres van quedar condemnades a la s...
-
Míting a la Plaça Major amb motiu de la vaga de l'any 1919 Ho diuen les cròniques, l'any 1914 es celebrà per primer cop ...
-
ERC, JUNTS i la CUP han estat els únics partits que han posat cartell electorals al poble . A diferència del conjunt de Catalunya, on ha...
-
Dissabte, 18 de maig a les 18 hores, a l'església romànica de la Palma d'Ebre , participaré en la presentació del darrer poema...
-
Molt agraïts a Josep Albiac, director de l'Escola de Flix, per la magnífica presentació del llibre "Els Primers mestres de Flix&q...
-
La gent d'Esquerra de Flix hem tornat a sortir per fixar els primers cartells d'ERC - Entesa per Flix per les eleccions municipals d...
-
El 5 de maig de 1945 és la data de l'alliberament del camp nazi de Mauthausen - Gusen . Més de 118.000 persones hi varen ser exterm...
-
Els 125 anys d'història de la Fàbrica de Flix, de la SEQF a Ercros, són i seran durant anys una font d'investigació inesgotabl...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada