4 de març del 2007

UNA TARDA AMB ARTUR BLADÉ





La tarda d'ahir al Casal de Benissanet fou una festa del record i del reconeixement a Artur Bladé i Desumvila. L'any Bladé havia de commemorar el centenari del seu naixement al poble on va néixer. Hi hagué parlaments i símbols de tota mena. Des del parlament emotiu de la seva neta, als parlaments oficials dels presidents del L'associació cultural ABD, CERE, IRMU, Consell Comarcal de la Ribera, Ajuntament de Benissanet i del Delegat del Govern de la Generalitat. La presentació del llibre de Bladé "Versos de la Guerra i de l'exili" , edició a cura de l'ex-conseller Joan Maria Pujals, Publicacions de l'Abadia de Montserrat, on es dona a conèixer el vessant poètic de Bladé durant els anys trenta i quaranta. amb brillants parlaments de J. S. Cid, V. Vilatoro i el mateix J. M. Pujals. Desprès el meu parlament "Una particular visió d'Artur Bladé", en el que vaig fer un recorregut de 20 anys de coneixement i amistat a través d'una trentena de cartes que em va trametre primer en la meva etapa de batlle de Flix "constitucional " com deia el sr. Bladé, després com a membre i més tard president del Centre d'Estudis de la Ribera d'Ebre.
Va cloure la jornada a les vuit previ presentació de Xavier Vega, director de cultura a les Terres de l'Ebre, el parlament de reconeixement a la personalitat d'en Bladé per part d'Eduard Voltas, Secretari de Cultura de la Generalitat.


(Fotografia del 16-12-2000 al cementiru de Benissanet al V aniversari del seu desés, escrit d'en Bladé i portada "Versos de la Guerra i de l'Exili"




2 comentaris:

Jordi Julià ha dit...

Pere et vul felicitar per aquest blog tant actualitzat i interessant que has creat. Jo també tinc el meu en el que explico detalls de vida d'un flixanco a Palma de Mallorca. Una abraçada i seguiré atentament el teu blog. L'adreça del meu és www.blogdejordijulia.blogspot.com

una abraçada de Jordi Julià

P ha dit...

Gràcies Jordi. Que tal per Mallorca? Vec que fas una bona tasca periodística. Felicitats.