21 d’abril del 2007

LA REMEI, L'ARNAU I LA MARTA


"Com es perden les rialles? No se sap. Però és molt trist veure que hi ha nens que de cop i volta perden el somriure i una tristor desconeguda els envaeix el rostre"

Les novetats bibliografiques flixanques enguany per Sant Jordi són tot un luxe, la nostra biliografia any rere any va augmentant en quantitat i qualitat, gairebé tots els àmbits literaris es donen entre els autors i autores del nostre poble. Per la Diada del Llibre veurem entre l'escampall de publicacions obres d' autors com Andreu Carranza, Albert Guiu, Josep de Flix, llibres de cuina, d'història del nostre poble... De tots el que tindrà més acceptació entre els nostres nen i nenes és el que es presentà ahir a la Biblioteca Artur Bladé. Em refereixo a "Contes de Marta i Arnau" de Remei Franch, publicat magníficament per Edicions el Pirata dins la sèrie groga recomanat a partir dels 8 anys, tot il.lustrat per Enric Larreula. Vaig assitir a la presentació i em vaig asseure al costat dels dos protagonistes inspiradors de l'obra: la Marta i l'Arnau, nebots de la Remei. Tot i els formalismes del començament que solen coincidir en totes les presentacions, la d'ahir fou diferent, en passar la paraula a la Estrella Ramon, autora de contes com "Rata Robinata, pèls de tomata": el clima i l'ambient de la biblioteca es transformà. Els asssitents ens vàrem transformar de sobte en nens de 7 o 8 anys, tot seguit la melodia d'un acordió i l'entonació, les expressions, el deix de l'Estrella aconseguí aquest trasllat virtual a la nostra infantesa. FELICITATS Marta i Arnau !!! Gràcies "per la lluna va de visita, els contes de la Marta i la rialla perduda".

1 comentari:

Antonio ha dit...

Teniu una bona escriptora de contes a flix. Jo sóc també de Flix i voldria saber el correu de Remei Franch. Jo sóc flixanco i la meva filla és ilustradora. Crec que hi podria haver una col.laboració interessant. Et deixo els enllassos: www.nuriafortuny.com, o bé, www.lanurienlared.blogspot.com. El meu blog:www.antoniofortunyenlared.blogspot.com