14 de juliol de 2008

LES VARIANTS DE RIUDECOLS, CORBERA I GANDESA, I LA CURSA DE MAI ACABAR.

Les variants de la N420 i la cursa de mai acabar

El BOE del 25 març de 2000 va publicar la resolució de la Secretaria d’Estat d’Infraestructures i Transports segons la qual es posava a licitació redactar l’estudi informatiu de dues actuacions diferents, una de 59,6 km i l’altra de 8 km... Va passar el temps. La primera infraestructura va entrar en servei el 29 de desembre de 2006. La segona, la més petita, encara està en fase de redacció de projecte constructiu, és a dir, li queden anys per ser una realitat. La primera és una autopista de peatge. L’altra són les tres variants d’una carretera nacional que sumen, en global, 8 km. L’autopista no era a Catalunya, sinó de Madrid a Toledo (AP-41) i incorporava també la construcció d’un tram gratuït d’autovia (A-40) al nord de Toledo. Les tres variants són les de la carretera N-420 al seu pas per Riudecols, Corbera i Gandesa.

Aquell anunci de 25 març de 2000 era el tret de sortida administratiu per una autopista de peatge i per a tres variants llargament reivindicades. L’Estat encarregaria a una empresa l’estudi informatiu de l’autopista per un període d’elaboració de “divuit mesos” i a una altra empresa, l’estudi del conjunt de les variants per un període d’elaboració de “8 mesos“. Des d’aquell tret de sortida comú, l’AP-41 i la N-420 han viscut vides oposades, com si fossin germans separats després del part. I com si un dels dos fills acabés ric i l’altre fos pobre. El ritme ferotge de tramitació de l’autopista, tot i que es tractava d’una concessió –ja se sap, una empresa concessionària no vol perdre temps, perquè perd diners- contrasta amb la lentitud per resoldre els estudis informatius de tres variants, la més gran de les quals, Gandesa, mesurarà 4 quilòmetres....CONTINUAR LLEGINT...>>>