20 de novembre del 2008

PREGUNTA A LA MINISTRA SOBRE LES ESTACIONS D'ASCÓ, FLIX I RIBA-ROJA D'EBRE

Aquest matí he registrat al Senat una nova pregunta oral relacionada aquest cop amb el tema del personal de les estacions de Tren d'Ascó, Flix i Riba-roja d'Ebre. L'Entesa Catalana de Progrés ha fet el següent comunicat de premsa, a la que hi afegeixo la pregunta realitzada al registre:

“El senador per Tarragona, Pere Muñoz, portaveu de l'Entesa en la Comissió de Foment, preguntarà el pròxim dimarts 25 de novembre al Govern en el Ple del Senat, si ADIF pensa mantenir el personal laboral de les estacions de tren d'Ascó, Flix i Riba-roja, englobades totes elles en el Pla d'Emergència Nuclear i del Pla d'Emergència del sector químic de Flix.

Muñoz recordarà que el 17 de juliol de 2008, la direcció executiva de Circulació d'ADIF va presentar un informe que preveu reduir serveis i personal d'aquestes tres estacions, el que suposaria la supressió de 16 llocs de treball i l'empitjorament de l'atenció als viatgers pel que es refereix a venda de bitllets, informació i comunicació d'incidències. No obstant això, Muñoz remarca que ningú s'ha dirigit als ajuntaments d'aquestes localitats per a informar d'aquesta decisió.

Són estacions amb molt trànsit de mercaderies perilloses, per la qual cosa, si es produís algun incident greu, podria faltar personal per a activar plans d'actuació. Aquestes estacions es consideren espais de confinament en cas d'emergència nuclear i química i punt d'evacuació de la població.

Per tot això, l'Entesa creu desaconsellable la reducció de personal de les estacions ferroviàries d'Ascó, Flix i Riba-roja.”

Pregunta número 8 de l'ordre del dia del proper dimarts a realitzar a la ministra de Foment Magdalena Alvarez, però que a darrera hora s'ha ajornat ja que, segons el seu cap de gabinet, la ministra no pot assistir el dia 15 al senat.

"8) De D. PERE MUÑOZ HERNÁNDEZ, del GRUPO PARLAMENTARIO
ENTESA CATALANA DE PROGRÉS, sobre las previsiones del Ministerio de Fomento y de la entidad pública empresarial Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (ADIF) con respecto al mantenimiento del personal laboral de las estaciones de tren de Ascó, Flix y Riba−roja d’Ebre, en la provincia de Tarragona. (Publicada en el Boletín Oficial de las Cortes Generales, Senado, Serie I, número 130, de fecha 24 de noviembre de 2008).
(Núm. exp. S. 680/000189)"

1 comentari:

Tren de mitjanit ha dit...

La ministra no sé que dirà de l'estació de Flix, però jo, sí que et puc dir, bé, tu això ho saps millor que jo, que aquesta tronada estació ha estat una privilegiada als anys d'esplendor econòmic que comencen a quedar-nos lluny, un lloc de pas molt important a nivell de productes i de persones. Però avui les coses han canviat, sembla amagada rere llances d'oblit i el trànsit humà és cada cop menor, suposo que a Ascó i a Riba Roja deu passar quelcom similar, tot pinta isolament i manca d'aquell tràfec necessari per a donar vida a una estació, la de Flix, molt emblemàtica per a la gran majoria de flixancos/es, té algun matís d'andana d'aquelles de portes tapiades, salvar-ho? Potser és hora de replantejar-se tot el patrimoni social i urbà que representa el barri i tornar-lo a mostrar cuida't, net, ufanós i viu... però això no és fàcil, els noranta van assecar les últimes robes esteses d'aquella meravellosa colònia i avui, al meu entendre, és un barri dormitori de Flix, o Flix és un poble dormitori de la Fàbrica i la Nuclear, sona cruel, pero no ho pretenc, el que vull dir, és que l'estació hauria almenys de tenir l'ingredient bàsic per a aquells que s'aturin, un bar, una sala d'espera més en la línea dels temps que vivim, amb l'exemple dels masos (Móra la Nova), me'n sobra, no cal més. Sí, sé que això és utòpic, però en la mateixa definició d'utopia rau el problema, tot s'ho ha endut el vent, però el vent és cíclic i a voltes, també deixa coses positives, per què no sembrem objectus constructius i pensem en tornar la salut a aquell espai que no fa tant era model de molts pobles molt més grans que els nostres, sí, Pere, estació inclosa, sé que t'estic parlant de coses que tu tens molt més al cap que jo, ho faig com a indígena del lloc tractat, el primer per defensar-la és reforçar-la. Vaja penso jo.
Els trens de mitjanit:
Quan creuen els trens de mitjanit,
tot es pinta d'ulls oberts
que albiren una petita estació,
que temps enrera va ser ànima i cor
de tots aquells que cercaven el pogrés mitjançant una magna revolució que va canviar Europa i a Flix,
avui sols és un lloc de pas, simpàtic i gairebé fronterer entre Catalunya i Aragó,
i als voltans la gran Fàbrica calla,
l'estació sent enyor de multituds
i el silenci és sinònim que tot plegat
vol una perestroika ara mateix, urgent.
Posdata: Si Magdalena Âlvarez baixés a l'estació de Flix, Riba Roja o Ascó, tindria la mateixa sensació que a Marça, Pradell o Riudecanyes Botarell, la sensació del mutisme. Del baixar i buscar una llum.
A Móra, almenys podria fer un café i asseure's amb una mica més d'amplitud a l'exterior i de comoditat a l'interior.
Si volem lluitar per la seva continuitat augmentem tots plegats la nostra cura per ella.
Si no els temps canvien tan ràpidament. En fi.
Tots els meus respectes per la plantilla de treballadors d'aquestes tres estacions. I ojalà, que res es mogui per pertorbar un sou, però sí per canviar a millor tot allò que per desfassat, tronat i antic, perilla.

Salutacions.

A.Guiu.