11 de maig de 2011

LÍNIA FERROVIÀRIA REUS - MÓRA -CASP


Nota realitzada amb motiu de la roda de premsa feta ahir a migdia a Móra la Nova:

Muñoz presentarà preguntes i mocions a la Comissió  de Foment demanant millores efectives de la línia ferroviària Reus - Mora - Casp  

Esquerra de Móra la Nova presentarà una moció per debatre el proper Ple Municipal.

Aquest matí el portaveu del grup municipal d’Esquerra de Móra la Nova, Jesús Àlvarez 
i el senador republicà, Pere Muñoz, han anunciat en roda de premsa les diferents
iniciatives legislatives que portaran a terme per millorar la línia ferroviària Reus – Móra
la Nova – Casp. Davant el continuat tancament, sigui de forma total o parcial, de les
infraestructures ferroviàries de la comarca, entre elles les estacions de ferrocarril, així
com la progressiva disminució de la freqüència de trens, de rutes i de parades a les
estacions, els representants d’Esquerra han volgut tirar endavant diferents propostes.
El regidor republicà ha destacat que l’estació de Móra la Nova no només dona servei
al municipi, sinó que se’n beneficien bona part dels pobles de la Ribera d’Ebre i
d’altres comarques veïnes. Àlvarez ha recordat que  tant el Consell Comarcal de la
Ribera d’Ebre com el mateix senador, Pere Muñoz, van instar a ADIF perquè dugués a
terme les actuacions necessàries pel manteniment de les instal·lacions i
infraestructures ferroviàries existents i restituir en la seva totalitat el personal de
circulació i atenció als usuaris. La notícia de que ADIF vol externalitzar la venda de
bitllets, informació i atenció a l’usuari a l’estació de Móra la Nova a través del bar de
l’estació amb la desaparició de personal ferroviari de l’estació ha portat Esquerra a
presentar una moció al Ple municipal. La moció demana  ‘el manteniment dels
serveis de transport ferroviari que actualment es duen a terme a les estacions de
tren juntament amb les complementàries; sol·licitar l’increment de la freqüència i
qualitat d’aquests serveis per poder disposar d’un servei ferroviari digne,
sostenible i adequat a les exigències de la societat actual; i per últim instar ADIF
perquè dugui a terme les actuacions necessàries tant materials, de seguretat
com de manteniment de les instal·lacions i infraestructures ferroviàries existents
a Móra la Nova i la comarca de la Ribera d’Ebre, continuant prestant els mateixos
serveis i restituint en la seva totalitat el personal de circulació i atenció als
usuaris que desenvolupava els seus serveis fins a la data.
Per la seva part el senador Pere Muñoz ha fet un repàs de totes les preguntes que
havia traslladat al govern espanyol des del Senat pel que fa a la millora de la línia
ferroviària, i a la reducció de personal. Muñoz, davant  ‘el desemparament i la
progressiva pèrdua de qualitat del servei de trens a la Ribera d’Ebre’ ha anunciat
que tornarà a plantejar un seguit de preguntes per escrit així com mocions i preguntes
orals des de la Comissió de Foment.  ‘No ens volem rendir”  ha afirmat el senador
republicà, ‘i per això seguirem exigint millores efectives en aquesta línia
ferroviària, i més si tenim en compte l’important que és pels plans de seguretat,
nuclear com el PENTA i el químic com el PLASEQTEBRE’