“Ens preocupa, també, l'aïllament de l'exterior que pateix la xarxa ferroviària espanyola a causa de la persistència d'un ample de via incompatible amb el standard europeu, o d'altres característiques tècniques d'aquestes infraestructures que dificulten una connexió fluïda amb la resta d'Europa.
La Presidència Espanyola de la Unió Europea, en el primer semestre de l'any 2010 és, en efecte, una excel·lent oportunitat per a avançar en una intensa transformació del transport a Europa, potenciant el ferrocarril a escala europea per raons d'eficiència econòmica, estalvi energètic, lluita contra el canvi climàtic, mobilitat i comoditat per als ciutadans.
En aquest sentit, vam valorar molt positivament el criteri manifestat pel govern, i particularment pel ministeri de Foment, favorable a la inclusió del Corredor Mediterrani ferroviari en el Pla Europeu de Xarxes Transeuropees. Un posicionament que, cal dir, contrasta amb les omissions de governs anteriors que mai van expressar un gest semblant.
No obstant, en coherència, és necessari que el Govern manifesti la "prioritat" per aquesta infraestructura en la seva programació pressupostària entre 2013 i 2020. El corredor mediterrani és un projecte vital per a acostar Catalunya, el País Valencià i la resta de territoris mediterraneos a Europa.
Garantir un transport ferroviari eficient de persones i mercaderies amb Europa és un element vital per al seu progrés i creixement econòmic. La viabilitat del Corredor Mediterrani (Almería-València-Barcelona-Montpeller-Lió-París) requereix que la Unió Europea inclogui el corredor mediterrani en la xarxa ferroviària de mercaderies. Però també és imprescindible assegurar l'execució de la línia d'alta velocitat entre Montpeller i Perpinyà i la seva continuació fins a la frontera espanyola…”
1 comentari:
Em sembla que no us han fet molt de cas. Si no vaig errat ahir, el govern "amic" de Zapatero va aprovar impulsar el nou corredor ferroviari del Cantàbric-Mediterrani que connectarà en 4 hores els ports del Nord -País Basc i Santander- amb els del País Valencià -Sagunt, Castellò i València-, passant per Saragossa.
En definitiva, que la proposta del govern "amic" de Zapatero suposa deixar de facto aïllats els ports catalans de Tarragona i Barcelona. Dirà alguna cosa sobre el traçat aprovat ahir el tripartit? O es sotmatran un cop més als desitjos dels socialistes?
Publica un comentari a l'entrada