22 de desembre de 2010

ELS PEATGES DE MADRID ESTAN EN CRISI I ...

El Congrés dels diputats s'ha ratificat amb la "Llei del Servei Postal Universal" aprovat la setmana passada al Senat, i per tant ha aprovat la disposició adicional nova amb una partida de 80,1 milions d'euros per a les concesionàries d'autopistes amb pèrdues, entre les quals hi ha les que Madrid no nesessita, com deia ahir el diari ARA, qui entre d'altres que els madrilenys acostumats a circular gratuïtament no veuen cap necessitat d'utilitzar i per tant pagar els peatges de les flamants autopistes radials de Madrid.

Així els peatges de Madrid cada cop amb menys usuaris han entrat en crisi i per tant l'Estat, diuen que a instàncies de CiU, qui ho proposà a través d'una esmena als pressupostos d'ajut a les concessionàries, però que finalment s'ha hagut de fer i aprovar entre la lletra petita del final de la "Llei postal universal".

Totes són autopistes inaugurades al segle XXI, sis són les de Madrid, les cinc radials, cridant l'atenció la de Barajas i la autopista de Madrid-Toledo (podeu llegir la meua entrada del 14 de juliol de 2008), aquesta amb les seus 2000 usuaris de promig diaris. A més també tenen problemes: Santiago-Ourense, Múrcia-Almeria i la de Guadamedina Malaga. Com ens recorda el diari, el rescat torna a posar sobre la taula el greuge comparatiu amb Catalunya. Un greuge comparatiu que malauradament la premsa i els mitjans catalans sorprenentment gairebé no han fet notícia. "Algú ho havia de dir !", i el company Tardà ens ho diu al seu blog.:

"Ja és prou vergonyant que pretenguin destinar-hi diners públics, però que, a més, ho reclami un partit polític català i catalanista és indignant. Gosar reclamar diners públics per a les concessionàries de Madrid...després del que hem pagat i continuem pagant a Catalunya just per manca d’inversions estatals en autovies al Principat. Escandalós!"