16 de març del 2009

AMB MARTA CID I SERGI DE LOS RIOS

Aquest matí a la seu d'Esquerra de Tarragona per primer cop he participat en una roda de premsa conjunta amb els parlamentaris de la demarcació Marta Cid i Sergi de los Rios, el tema s'ho val! Podeu llegir un estracte del comunicat de premsa:

"ERC, per boca dels diputats al Parlament Sergi de los Rios i Marta Cid, i del senador per Tarragona, Pere Muñoz, ha reclamat avui a tots els partits polítics i al món socioeconòmic del Camp de Tarragona i de les Terres de l’Ebre “un lobby territorial conjunt perquè es pressioni el Ministeri de Foment perquè aquest, al seu torn, decideixi fer passar la futura autovia A-68, que ha d’unir Aragó amb el Mediterrani, per Catalunya”. “Estem en una cruïlla, i aquesta cruïlla és una oportunitat històrica pel que fa a la dinamització de Catalunya”, ha dit Sergi de los Rios; “des de un punt de vista econòmic, la decició sobre l’A-68 té uns impactes importants per als ports de Tarragona i Alcanar”, ha afegit el diputat i portaveu d’ERC d’Economia i Finances al Parlament. Dimecres de la setmana passada, el Parlament va aprovar el següent text de forma unànime: El Parlament de Catalunya insta al Govern de la Generalitat a fer els seguiments dels treballs i els estudis que faci el Govern de l'Estat vers el corredor Mediterrani (format per l'autopista AP-7 i l'autovia futura A-7) i de les seves connexions cap a l'Eix de l'Ebre (Saragossa - Mediterrani). Manifesta com l'opció més positiva, per aquesta connexió, la que establiria el seu recorregut, a Catalunya, per la N-420 amb les màximes prestacions possibles, entenent també que a més hauria d'estudiar la connexió per l'Eix de l'Ebre (C-12).

Tant Cid com el senador i alcalde de Flix, Pere Muñoz, s’han referit a l’estat actual de la N-420, “una carretera maltractada”, segons Muñoz. “És una vergonya que s’hagin de fer encara les variants de Riudecols, Corbera i Gandesa, les quals estan en fase de projecte constructiu”, ha denunciat el senador. Marta Cid, per la seva part, ha volgut avisar que a Aragó “porten cinc anys fent obres continuadament a l’alçada d’Alcanyís, en canvi la N-420 pateix una deixadesa, certament és sospitós, el nivell d’execució pressupostària de la N-420 és ridícul, el ritme de tramitació dels projectes, siguin informatius o constructius, de la N-420 és ridícul”.

Pere Muñoz, que és portaveu del grup a la Comissió de Foment al Senat, ha anunciat una iniciativa parlamentària registrada el 5 de març. El Secretari d’Estat de Planificació, Víctor Morlán, haurà de comparèixer a la Comissió de Foment per respondre de forma oral, la següent pregunta de Muñoz: Davant les diferents alternatives de traçat que s'han fet públiques de l'A-68, quin és el capteniment del Ministeri de Foment per perllongar el final d'aquesta via fins la Comunitat Autònoma de Catalunya, i quines previsions de desdoblament de la N420 té el Ministeri en el tram català?.

2 comentaris:

nando ││││ ha dit...

Pere, estic molt preocupat per les declaracions del xavier sabaté.

http://blocs.tinet.cat/blog/xavier-sabate/category/97/actualitat/2009/03/16/responsables-amb-els-propis-residus-i-salou-i-tarragona

espero que es respecti la decisió del consell comarcal (aprovada per moció) de no permetre la instal·lació de cap cementiri nuclear.

El nostre futur no s'ho pot permetre. No podem ser la sala de màquines / abocador dels ppcc.

I crec que és molt necessari que surtin veus que deixin ben clar quina és la posició oficial. Com a mínim dels governs municipals i comarcals.

Salut,

Unknown ha dit...

jotb estic preocupat, nando, Per sort,encara ens queda en Pere per a fer-nos sentir, si no, a més de tarra contaminada i abocador, serem terra muda.