19 de maig de 2010

EL DESDOBLAMENT DE LA N-420 AL SENAT

Demà dijous 20 i a la comissió de Foment del Senat preguntaré al secretari d'estat Victor Morlan una pregunta que vaig registrar l'abril del 2009 sobre la N-420 i la continuació de l'A-68. Vagi per endavant una nota de premsa amb l'argumentari principal:

"Pere Muñoz preguntarà al Govern espanyol sobre el desdoblament de la N-420 i les variants de Riudecols, Corbera i Gandesa

El senador d'ERC demanarà celeritat i un calendari d’execució per les variants

El senador republicà Pere Muñoz, portaveu de l’Entesa a la Comissió de Foment, formularà en aquesta comissió una pregunta oral al Govern espanyol, el proper dijous 20 de maig, sobre el desdoblament de la N-420 al seu pas per Catalunya i l’accés a l’estudi tècnic que va determinar que l’opció per connectar la futura A-68 sigui la que uneix Valdealgorfa (Terol) i la Jana (Castelló).
Muñoz, que el passat mes de desembre ja va denunciar la manca de transparència en la tria de l’opció valenciana en detriment de l’opció catalana, no ha rebut resposta a la seva demanda de poder consultar els estudis tècnics que justificaven l’elecció, i per tant tornarà a demanar que pugui fer efectiva la consulta.

D’altra banda en la seva pregunta al Govern el senador recordarà el retard de les variants de Gandesa, Corbera d’Ebre i Riudecols, i demanarà un calendari d’execució. Muñoz ha afirmat que “és una vergonya que aquestes tres variants de la carretera N-420, que sumen un total de 13,4 Km i que el seu estudi previ va sortir publicat l’any 2.000 encara no tinguin aprovats el projectes definitius”.

Segons Muñoz, des de l’any 2007 “he vist partides als pressupostos de l’Estat per aquestes variants que no s’han executat, s’han incomplert tots els terminis, i cal que el Ministeri doni celeritat i executi les obres el més aviat possible”. Tot aquest retard acumulat per les variants, segons Muñoz, “resta competitivitat al tram català de la N-420, respecte altres connexions de l’Aragó amb la costa mediterrània”.