Mentres creix la preocupació pel mutisme per part d'ADIF en relació al tancament sense explicacions de l'estació de Flix, ahir a la comissió de Foment del Senat vaig presentar una moció reclamant millores i facilitats per als usuaris del trens de mitja distància o "regionals". Podeu llegir la nota de premsa posterior a la comissió:
"Pere Muñoz obté del Senat el compromís de millores per als abonats de Mitja Distància que eradicarien greuges comparatius.
El senador d’ERC per Tarragona, Pere Muñoz, ha obtingut l’aprovació unànime de la Comissió de Foment d’una moció que reclama millores específiques del servei, que “no revestirien massa cost per l’Adif ni per Renfe”, envers els usuaris que compren abonaments de trajectes de Mitja Distància. En concret, la resolució del Senat planteja tres mesures: primer, fixar com a regla general que les màquines d'autovenda de les estacions permetin adquirir abonaments per a trajectes de Mitja Distància, quelcom que és possible a les autovenda d’altres sistemes de transport com el Metro, però RENFE Operadora obliga a treure tots els abonaments, qualssevol, a la taquilla. La segona mesura de la moció insta a permetre pagar a les taquilles els abonaments de Mitja Distància amb targeta de crèdit, cosa que avui en dia està prohibit per RENFE Operadora, la qual sí permet pagar amb targeta els viatges de Llarga Distància. Finalment, la tercera mesura porta implícita la denúncia d’un greuge comparatiu i, per eradicar-lo, s’insta RENFE Operadora a establir un mecanisme perquè els abonats de Mitja Distància puguin reclamar i tenir accés a un reembossament cada cop que es produeixi un retard del seu tren, de manera que s’equipari el dret a compensació que poden exercir els passatgers amb bitllet senzill en la situació de retard.Això últim és “tan obvi com no discriminar els usuaris que pateixen un retard, una discriminació que respon a una diferenciació absurda entre l’usuari que té bitllet senzill, el qual pot reclamar, i l’usuari que té un abonament, al qual se li nega el dret”, ha explicat el senador. El mecanisme que proposa la resolució d'avui del Senat per a aquesta compensació s’hauria d’aplicar en forma de descompte per a l’abonat on es tingui en compte el nombre de viatgers reclamats respecte al total que li permet l’abonament i on el preu per cada viatge a compensar guardi proporció del preu total de l’abonament dividit pels viatgers que inclou. El senador ha aclarit aquest punt: “Està clar que l’abonament guarda una proporció de preu/viatge més beneficiosa que el bitllet senzill; per tant, l’abonat hauria de reclamar una quantitat proporcional sobre el preu global de l’abonament; la forma de fer els càlculs ho deixem a criteri dels experts de RENFE Operadora”, ha dit Muñoz.La primera mesura de la moció té com a objectiu facilitar l’adquisició de qualsevol abonament, sigui de 10 viatges o mensual, d’un trajecte de Mitja Distància sense haver de passar obligatòriament per la taquilla. La segona mesura intenta desfer situacions rocambolesques com les que explica el mateix senador. Una persona que vulgui comprar un abonament entre Flix i Tarragona està obligada a pagar en metàl·lic, a taquilla, 129,15 euros; però si volgués adquirir un bitllet de Llarga Distància inferior a aquest preu, podria efectuar el pagament en targeta tranquil·lament. Pere Muñoz exposa que “l’era de la telemàtica permet totes aquestes millores i més”. L’objectiu de la resolució és solucionar “desajustos” que pateixen aquelles persones que opten per ser fidels al transport ferroviari mitjançant un abonament. “Avui en dia, per a la mobilitat de les societats avançades com la nostra el transport ferroviari que tenim és deficient; a més està en mans de l’Estat quan hauria d’estar en mans de la Generalitat perquè l’Estatut parla d’un traspàs del servei de Rodalies i Regionals que encara no s’ha fet realitat”.“Com que la titularitat del servei encara és estatal, a través del Senat nosaltres exigim a Madrid que el millori”, ha dit Muñoz. Les mesures adoptades petició no se circumscriuen només a Catalunya, sinó que “són d’aplicació a tot l’Estat perquè les deficiències en el servei que patim aquí són generalitzables als abonats de Mitja Distància d’altres comunitats”.
280109 Moció Mitja Distància Descarrega't l'arxiu.
6 de març del 2009
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
-
La presentació de l'Exposició "Sentiment flixanco" a càrrec d' alumnes de l'Escola de Flix, la lectura del manifes...
-
Déu, Pàtria i Rei - Històries carlines del poble de Flix . Records de la xerrada que vaig realitzar ahir a Ca Don Ventura dins dels actes de...
-
Fotografies de l'any 1906, són segurament les més antigues realitzades al cementiri de Flix. Són fotografies de difunts denominad...
-
Llengua - Cultura - Llibertat . El proper 7 de novembre participaré al costat d'Andreu Carranza en la presentació del llibre de Fel...
-
Dijous 14, a la sala Lo Sindicat, Josep Maria Àlvarez Clua i el DEMD-Ebre van rebre el Guardó Pont de Ferro, un reconeixement creat ...
-
El proper divendres, a les 19,30 hores i a Ca Don Ventura, realitzaré la conferència "Déu, Pàtria i Rei. Històries carlines del pob...
-
Entre els dies 23 i 30 d’octubre del 1937 el riu Ebre visqué la darrera gran riuada. Diuen les cròniques que el nivell de les aigü...
-
31 de gener. Festivitat de Sant Joan Bosco, patró de l’Escola d’Aprenents. Foto de grup de l’Escola de l’Escola d’Aprenents. 3...
-
A Flix construeix el parc solar més gran de l’Estat. “ Flix tindrà en funcionament a finals de l'any que ve el parc solar més gran de l&...
-
Un dels gravats - escut més curiosos de Flix és el situat al carrer Pont, sobre la porta principal de la seu del molí artesanal d'OLIFL...
3 comentaris:
Vols dir que en sortireu en algua cosa al respecte d ele slinees del tren.
Aquest són els compromisos d'ADIF (l'empresa pública d'infraestructures ferroviàries controlada pel govern del PSOE).
* Aumentar la eficacia global del sistema ferroviario
* Garantizar la seguridad del transporte por ferrocarril
* Mejorar la vertebración del territorio
* Favorecer la cohesión social y el desarrollo sostenible
* Impulsar el bienestar de los ciudadanos y la calidad de vida
La seva resposta és: Despatxar 7 treballadors de les estacions de les Terres de l'Ebre i tenir a Tortosa, Flix, l'Aldea, Ulldecona... abandonades de la mà de Déu, el pont del ferrocarril de Tortosa rovellant-se i passant a tot hora gent sense mesures de seguretat, les Terres de l'Ebre sense trens ràpids, els estudiants i treballadors que marxen a Tarragona, Barcelona o venen a Tortosa amb trens "borregueros"...
A qui podem demanar responsabilitats? Zapatero el tenim molt lluny, però Pere Muñoz està més a prop de casa! Vostè vol unes Terres de l'Ebre desèrtiques ferroviàriament parlant? Plantis!!!
mare de deu, ,mare de deu, quin cacau. però potser no cal que t'hi posis massa en això del tre, pere, total només ens caldrà per a viatge d'anada (de la gentada que haurà de fotre el camp de la comarca cap a zones més desenvolupades) perque de ntronada no caldrà ja que vingui ningú, amb lo panorama que hi ha!
Publica un comentari a l'entrada