Mentres creix la preocupació pel mutisme per part d'ADIF en relació al tancament sense explicacions de l'estació de Flix, ahir a la comissió de Foment del Senat vaig presentar una moció reclamant millores i facilitats per als usuaris del trens de mitja distància o "regionals". Podeu llegir la nota de premsa posterior a la comissió:
"Pere Muñoz obté del Senat el compromís de millores per als abonats de Mitja Distància que eradicarien greuges comparatius.
El senador d’ERC per Tarragona, Pere Muñoz, ha obtingut l’aprovació unànime de la Comissió de Foment d’una moció que reclama millores específiques del servei, que “no revestirien massa cost per l’Adif ni per Renfe”, envers els usuaris que compren abonaments de trajectes de Mitja Distància. En concret, la resolució del Senat planteja tres mesures: primer, fixar com a regla general que les màquines d'autovenda de les estacions permetin adquirir abonaments per a trajectes de Mitja Distància, quelcom que és possible a les autovenda d’altres sistemes de transport com el Metro, però RENFE Operadora obliga a treure tots els abonaments, qualssevol, a la taquilla. La segona mesura de la moció insta a permetre pagar a les taquilles els abonaments de Mitja Distància amb targeta de crèdit, cosa que avui en dia està prohibit per RENFE Operadora, la qual sí permet pagar amb targeta els viatges de Llarga Distància. Finalment, la tercera mesura porta implícita la denúncia d’un greuge comparatiu i, per eradicar-lo, s’insta RENFE Operadora a establir un mecanisme perquè els abonats de Mitja Distància puguin reclamar i tenir accés a un reembossament cada cop que es produeixi un retard del seu tren, de manera que s’equipari el dret a compensació que poden exercir els passatgers amb bitllet senzill en la situació de retard.Això últim és “tan obvi com no discriminar els usuaris que pateixen un retard, una discriminació que respon a una diferenciació absurda entre l’usuari que té bitllet senzill, el qual pot reclamar, i l’usuari que té un abonament, al qual se li nega el dret”, ha explicat el senador. El mecanisme que proposa la resolució d'avui del Senat per a aquesta compensació s’hauria d’aplicar en forma de descompte per a l’abonat on es tingui en compte el nombre de viatgers reclamats respecte al total que li permet l’abonament i on el preu per cada viatge a compensar guardi proporció del preu total de l’abonament dividit pels viatgers que inclou. El senador ha aclarit aquest punt: “Està clar que l’abonament guarda una proporció de preu/viatge més beneficiosa que el bitllet senzill; per tant, l’abonat hauria de reclamar una quantitat proporcional sobre el preu global de l’abonament; la forma de fer els càlculs ho deixem a criteri dels experts de RENFE Operadora”, ha dit Muñoz.La primera mesura de la moció té com a objectiu facilitar l’adquisició de qualsevol abonament, sigui de 10 viatges o mensual, d’un trajecte de Mitja Distància sense haver de passar obligatòriament per la taquilla. La segona mesura intenta desfer situacions rocambolesques com les que explica el mateix senador. Una persona que vulgui comprar un abonament entre Flix i Tarragona està obligada a pagar en metàl·lic, a taquilla, 129,15 euros; però si volgués adquirir un bitllet de Llarga Distància inferior a aquest preu, podria efectuar el pagament en targeta tranquil·lament. Pere Muñoz exposa que “l’era de la telemàtica permet totes aquestes millores i més”. L’objectiu de la resolució és solucionar “desajustos” que pateixen aquelles persones que opten per ser fidels al transport ferroviari mitjançant un abonament. “Avui en dia, per a la mobilitat de les societats avançades com la nostra el transport ferroviari que tenim és deficient; a més està en mans de l’Estat quan hauria d’estar en mans de la Generalitat perquè l’Estatut parla d’un traspàs del servei de Rodalies i Regionals que encara no s’ha fet realitat”.“Com que la titularitat del servei encara és estatal, a través del Senat nosaltres exigim a Madrid que el millori”, ha dit Muñoz. Les mesures adoptades petició no se circumscriuen només a Catalunya, sinó que “són d’aplicació a tot l’Estat perquè les deficiències en el servei que patim aquí són generalitzables als abonats de Mitja Distància d’altres comunitats”.
280109 Moció Mitja Distància Descarrega't l'arxiu.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
-
Bona Diada de Sant Jordi Amb els 10 llibres d'història local de la col·lecció Lo Pedrís de l'...
-
Míting a la Plaça Major amb motiu de la vaga de l'any 1919 Ho diuen les cròniques, l'any 1914 es celebrà per primer cop ...
-
"Quan el riu va marxar cap al nord i el tren va esdevenir una relíquia tercermundista, aquestes terres van quedar condemnades a la s...
-
Molt agraïts a Josep Albiac, director de l'Escola de Flix, per la magnífica presentació del llibre "Els Primers mestres de Flix&q...
-
ERC, JUNTS i la CUP han estat els únics partits que han posat cartell electorals al poble . A diferència del conjunt de Catalunya, on ha...
-
Dissabte, 18 de maig a les 18 hores, a l'església romànica de la Palma d'Ebre , participaré en la presentació del darrer poema...
-
La gent d'Esquerra de Flix hem tornat a sortir per fixar els primers cartells d'ERC - Entesa per Flix per les eleccions municipals d...
-
El 5 de maig de 1945 és la data de l'alliberament del camp nazi de Mauthausen - Gusen . Més de 118.000 persones hi varen ser exterm...
-
Els 125 anys d'història de la Fàbrica de Flix, de la SEQF a Ercros, són i seran durant anys una font d'investigació inesgotabl...
3 comentaris:
Vols dir que en sortireu en algua cosa al respecte d ele slinees del tren.
Aquest són els compromisos d'ADIF (l'empresa pública d'infraestructures ferroviàries controlada pel govern del PSOE).
* Aumentar la eficacia global del sistema ferroviario
* Garantizar la seguridad del transporte por ferrocarril
* Mejorar la vertebración del territorio
* Favorecer la cohesión social y el desarrollo sostenible
* Impulsar el bienestar de los ciudadanos y la calidad de vida
La seva resposta és: Despatxar 7 treballadors de les estacions de les Terres de l'Ebre i tenir a Tortosa, Flix, l'Aldea, Ulldecona... abandonades de la mà de Déu, el pont del ferrocarril de Tortosa rovellant-se i passant a tot hora gent sense mesures de seguretat, les Terres de l'Ebre sense trens ràpids, els estudiants i treballadors que marxen a Tarragona, Barcelona o venen a Tortosa amb trens "borregueros"...
A qui podem demanar responsabilitats? Zapatero el tenim molt lluny, però Pere Muñoz està més a prop de casa! Vostè vol unes Terres de l'Ebre desèrtiques ferroviàriament parlant? Plantis!!!
mare de deu, ,mare de deu, quin cacau. però potser no cal que t'hi posis massa en això del tre, pere, total només ens caldrà per a viatge d'anada (de la gentada que haurà de fotre el camp de la comarca cap a zones més desenvolupades) perque de ntronada no caldrà ja que vingui ningú, amb lo panorama que hi ha!
Publica un comentari a l'entrada