27 de febrer del 2007
S'HA CREAT LA NOTARIA DE FLIX
26 de febrer del 2007
ECOCITY
24 de febrer del 2007
BLOCAIRES MADE IN FLIX
REFUGI DEL CARRER SANT JOSEP
S'ha de felicitar a l'associació local la Cana i el treball de recerca dels arqueòlegs Josep M Pérez i Suñe i Pere Rams i Folch, en la recuperació del refugi antiaeri. La descripció de les diferents parts amb forma de L: l'entrada sota una gran roca reforçada amb un túnel de 2,06 m de cobert amb volta de canó de formigó. Amb una amplada de 1,44 m. L'antesala d'uns 10 m de llargada, 2,7 d'amplada i 2,3 d'alçada. La galeria dividida en dues parts, una amb parets i sostre de pedra i l'altra feta amb formigó, de 21 m i 15 m respectivament. L'acabament amb accés a la plaça de la Música. A llarg de la paret encara es poden veure els punts on s'aguantava el cablejat elèctric i els punts de les barrinades realitzades durant la construcció. Interessant les inscripcions on es pot llegir per exemple :1937 GM DI23 DE FRERO VONVARDEARON FLIX, una altra on diu NO FUMAR, i prop de la sortida a la plaça el dibuix de dos milicians fent guàrdia.
22 de febrer del 2007
1937: L'ALTRE 23-F
A les deu hores de la nit aparegué el primer avió deixant caure una bomba sobre l’edifici de la fàbrica ELECTRO-QUÍMICA DE FLIX, precisament sobre la nau de fabricació de Clorat-Bi. Transcorregueren uns vint minuts sense que fós llençada cap altra bomba. Sembla que els aparells exploraven el terreny i objectius o bé que esperaven es presentés l’Aviació Lleial. A continuació de l’explosió primera el personal de la fàbrica apagà l’enllumenat de la mateixa i es retirà de la fàbrica. Al tornar a encendre els llums sembla que sis o set aparells, començà un intens bombardeig, primer damunt l’Hospital de Sang a on caigueren seguides quatre bombes enrunant l’edifici. Seguint la trajectòria del riu Ebre l’Aviació anava des de FLIX a ASCÓ i TORRE DEL ESPANYOL aturant-se cada vegada damunt la fàbrica a on deixava caure noves bombes. Aquestes enrunaren tres edificis de dita fàbrica, dos d’ells magatzems, l’altre la fàbrica del producte tri. Les bombes alcançaren també la línia del ferrocarril M.Z.A. i la carretera d’Alcolea del Pinar (...) A la fàbrica hi hagué quatre morts. La població civil alarmada sortí al camp a refugiar-se. Les cases de la població foren també bombardejades. El bombardejament durà fins a la una i vint hores de matinada. El nombre de bombes llençades passà de cent vint-i-cinc. Són de gros calibre. Sembla que siguin les de cent cinquanta kilos. Un clot fet per una d’elles amidà quatre metres de profunditat. (...) Avui la població civil de Flix, especialment les dones i infants han abandonat el poble per refugiar-se al camp. Tarragona 24 de febrer de 1937.”[1]
[1] Arxivo Histórico de Salamanca. Guerra Civil. Llig. 335-10.
20 de febrer del 2007
DATES ELIMINACIÓ CONTAMINACIÓ DE L'EMBASSAMENT DE FLIX
La sisena reunió de l'anomenada Comisió de Seguiment de Flix reunida avui a l'ajuntament ha estat sens dubte una de les més importants de les realitzades fins ara. La Comissió presidida per Antonio Serrano, secretario General per al Territori i la Biodiversitat del Ministeri de Medi Ambient ha donat en primer lloc el vist i plau al projecte constructiu d'eliminació de la contaminació química de l'embassament, i en segon lloc ha fixat les dates que propiciaran que a finals d'any com a molt s'iniciin finalment els treballs de descontaminació. Treballs que s'allargaran com era d'esperar 42 mesos, fins mitjans de l'any 2011.
Han passat mesos des del 9 de setembre del 2004 en que es donà a conèixer l'estudi del CSIC en referència als nivells contaminants de l'embassament, han passat mesos des de la creació de la Comissió de Seguiment i la Comissió Tècnica. Reunions, contactes, denúncies, proves pilot, compareixences, debats... ha estat un procés sens dubte més llarg i complex del que es podia esperar. La necessitat d'extremar les mesures de seguretat per a minimitzar qualsevol risc de contaminació han produit el retard.
Malgrat el retard de gairebé mig any de les dates prefixades, des del poble de Flix hem de tenir en compte, com ja vaig dir el seu dia, que ens trobem davant la gran oportunitat de Flix. El nostre poble s'ha vist sacsejat per un greu problema mediambiental, segurament un dels més importants del nostre país. Des del respecte que ens poden donar totes les opinions i interpretacions, des del sentiment de viure en un poble que ha viscut més de cent anys de convivència a la indústria química, amb totes les avantatges i incovenients lògics d'un temps i d'una època, el nostre poble el dia de demà passarà a ser conegut arreu per un fet positiu, el lloc on s'haurà desenvolupat una de les actuacions de recuperació mediambiental més important i exemplar en tots els àmbits.
18 de febrer del 2007
ANDREU I "LA CLAU GAUDÍ"
16 de febrer del 2007
ESTEM A FLIX I NO PAS A FLICS
Lluís Aragonès ha destacat la insistència d’Esquerra per tal que es rehabiliti i millori aquesta línia ferroviària amb una major inversió pressupostària. Segons Aragonès, “pensem que les respostes d’aquestes preguntes generaran una interpel·lació posterior demanant una vegada més la necessitat d’invertir en aquesta línia”. Per Aragonès però “cal exigir que el Govern de l’Estat acabi executant les inversions previstes en aquesta línia. Esperem que la partida d’1M€ que Esquerra vam aconseguir introduir als pressupostos generals de l’Estat del 2007 per millorar la línia s’acabi executant, i no passi com en anys anteriors, que no s’han acabat executant ni en un 50 % les partides que havíem aconseguit per aquesta via”. Com a exemple, de la deixadesa que pateix la línia el senador d’Esquerra Lluís Aragonès ha afirmat que “Un tren Catalunya Exprés té una velocitat mitjana de 86 km/h, però en aquesta línia la seva velocitat mitjana és de 68 km/h”.
D’altra banda, l’alcalde de Flix, Pere Muñoz, ha fet saber que a hores d’ara, dues setmanes després que el Ple de l’Ajuntament hagués aprovat per unanimitat una moció demanant rebre explicacions d’ADIF i de les autoritats responsables en el trànsit ferroviari, no han rebut cap tipus d’explicacions. Segons Muñoz, “estem esperant, però ens sembla lamentable i preocupant aquesta manca de comunicació cap a l’Ajuntament”.
Per acabar, el senador d’Esquerra també ha anunciat que interpel·larà el Govern perquè RENFE I ADIF siguin més sensibles a l’hora d’utilitzar la llengua catalana. Com a exemple, Aragonès ha dit “avui estem a “Flix” i no pas a “Flics”, i l’altre dia vaig estar a Marçà i no pas a “Márça”; en canvi, la megafonia dels trens d’aquesta línia no ho explica així”.
(Notícia de la Roda de Premsa d'ahir a l'estació de Flix)
14 de febrer del 2007
20 anys de la carretera Flix-Maials
Per una part el President de la Generalitat Jordi Pujol inaugurà la carretera Flix-Maials, amb un cost de 710 milions de les antigues pessetes i una longitud de 19,2 km.
Per l'altra la sort arribà a moltes llars, el nº 50.940 de la Loteria Nacional tocà a Flix, uns 424 milions de les antigues pessetes en premis.
Cal recordar que l'antiga carretera N-230 de Tortosa a França quedava tallada entre les localitats de Flix i Maials, la qual cosa obligava a donar una volta per la CC-233 fins la Granadella. Abans de venir a Flix el president Pujol havia inaugurat el pont nou de Garcia.
13 de febrer del 2007
RODA DE PREMSA PELS DESCARRILAMENTS
HORA: 12.30 h
LLOC: Estació de tren de Flix (Ribera d’Ebre)
HI ASSISTIRAN:
Lluís Aragonès, senador d’Esquerra dins del grup parlamentari Entesa Catalana de Progrés
Pere Muñoz, alcalde de Flix I Bernat Pellissa, president de la comarcal de la Ribera d’Ebre
EL SENADOR D’ESQUERRA, LLUÍS ARAGONÈS, DONARÀ A CONÈIXER LES INCIATIVES PARLAMENTÀRIES QUE PRESENTARÀ AL SENAT DAVANT ELS DESCARRILAMENTS D’UN TREN DE MERCADERIES ELS PASSATS 18 i 27 DE GENER, QUAN FEIEN LA LÍNIA TARRAGONA – SARAGOSSA.
- Sobre los proyectos de mejora del recorrido y de modificación del trazado que tiene previstos el Gobierno para la línea ferroviaria que une Reus, Móra la Nova (Tarragona), Caspe (Zaragoza) y Zaragoza.
- Pregunta sobre la fecha prevista para el inicio y finalización del proyecto de supresión de los pasos a nivel existentes en la línea ferroviaria a su paso por la localidad de Riba-roja d'Ebre (Tarragona), con indicación del coste de la ejecución..
- Pregunta sobre el estado de uso y conservación de las estaciones y apeaderos de la línea ferroviaria que une Reus, Móra la Nova (Tarragona) y Caspe (Zaragoza).
- Pregunta sobre el estado global de uso y conservación en el que se encuentra la línea ferroviaria que une Reus, Móra la Nova (Tarragona) y Caspe (Zaragoza).
- Pregunta sobre la inversión económica prevista para el acondicionamiento y la puesta al día de la línea ferroviaria que une Reus, Móra la Nova (Tarragona) y Caspe (Zaragoza).
- Pregunta sobre si se ha estudiado la posible creación de una segunda línea ferroviaria entre Reus, Móra la Nova (Tarragona) y Caspe (Zaragoza).
- Pregunta sobre las estaciones y apeaderos de la línea ferroviaria entre Reus, Móra la Nova (Tarragona) y Caspe (Zaragoza) a su paso por la Comunidad Autónoma de Cataluña que disponen de iluminación nocturna, con indicación de las inversiones previstas en este sentido.
- Pregunta sobre la evolución experimentada durante los cinco últimos años por el personal de la línea ferroviaria entre Reus, Móra la Nova (Tarragona) y Caspe (Zaragoza) a su paso por la Comunidad Autónoma de Cataluña.
- Pregunta sobre las mejoras anunciadas para la renovación de la vía en catorce túneles del tramo de la línea ferroviaria comprendido entre Móra la Nova y Reus (Tarragona).
- Pregunta sobre el grado de cumplimiento de la legislación en materia lingüística en el uso de los topónimos en la línea ferroviaria entre Reus, Móra la Nova (Tarragona) y Caspe (Zaragoza) a su paso por la Comunidad Autónoma de Cataluña.
- Pregunta sobre las medidas de seguridad y vigilancia establecidas para evitar el vandalismo en las estaciones, apeaderos y construcciones anexas de la línea ferroviaria entre Reus, Móra la Nova (Tarragona) y Caspe (Zaragoza) a su paso por la Comunidad Autónoma de Cataluña.
- Pregunta sobre la posición de la Red Nacional de los Ferrocarriles Españoles (RENFE) ante las peticiones formuladas por el Consejo Comarcal de Ribera d'Ebre (Tarragona) en relación con la mejora de las infraestructuras de la línea ferroviaria entre Reus, Móra la Nova (Tarragona) y Caspe (Zaragoza) a su paso por la Comunidad Autónoma de Cataluña.
- Pregunta sobre la velocidad media de cada tipo de tren de viajeros que circula entre Tarragona y Barcelona, con indicación de las repercusiones en la misma del estado de conservación de las instalaciones y del índice de puntualidad de dichos trenes.
12 de febrer del 2007
11 de febrer del 2007
ALBERT GUIU: PREMI MARTÍ POL 2006
Aquell dia vaig pensar
que jo era el crit de Munch
XVI
La pitjor de les escenes
és el dia d'un enterrament,
un taüt menut, una església plena,
un cos amat confós amb la terra
i als peus d'una creu
el teu nom fet sagrament.
10 de febrer del 2007
REGS DELS VINGALIS I MONREDONS
8 de febrer del 2007
CHE: Comissió Tècnica
6 de febrer del 2007
FESTA DE LA CLOTXA
FLIX. Pressupostos 2007
5 de febrer del 2007
LICITACIÓ OBRES RESIDÈNCIA GENT GRAN
4 de febrer del 2007
MOCIÓ ACCIDENTS FERROCARRIL
1 de febrer del 2007
GUERRILLERS PER LA LLIBERTAT
Guillaume em recorda entre d'altres aspectes que "la meva avia amb el Wladimir van agafar un tren fins a l Yonne (prop Auxerre), però Antonio i Guillermo no sabem si vam passar per Argeles, el que es cert es que eren al camp de Bram on molts eren "politics", hi eren també Christino Garcia i d altres, t'envio una foto que va sortir a la Veu de Flix, vaig trobar la persona que havia enviat
aquesta foto, es diu Milba Falomir..." .
NOMENAMENTS
(Notícia de flix.cat, web de l'ajuntament de Flix)
-
1875 Fa 150 anys, 19 de juny de 1875, després d'un setge de 16 hores es rendeix el castell de Flix . Uns 150 soltats carlistes...
-
Jueus de la colònia química alemanya de Flix 19 d'abril, presentació "ELS PRIMERS MESTRES DE FLIX - Des del segle XIX...
-
L'edifici de La Societat Cooperativa Electra , més conegut com Economat , un dels primers edificis que es construïren a la colònia ...
-
El setmanari satíric, republicà i anticlerical de Madrid, El Motín , al número del 27 de novembre de 1913, oferí a pàgina sencera una ...
-
Amb el recull de paraules de l'exposició "sentiment flixanco", realitzat pels alumnes de l'Escola de Flix amb motiu...
-
He provat un nou sistema per veure les fotografies del poblat : Cliqueu Aquí Observació: Problemes de blocatge a l'ordinador del progra...
-
327 entrades avui al bloc és el doble del promig d'entrades diàries al meu blog. Suposo que l'interés per saber les reaccions als re...
-
Maria de las Nieves de Braganza y de Bor bon, dona del germà del pretendent carlí a la tercera guerra carlina Alfonso Carlos de Borbon y Aus...
-
31 de gener. Festivitat de Sant Joan Bosco, patró de l’Escola d’Aprenents. Foto de grup de l’Escola de l’Escola d’Aprenents. 3...
-
És la notícia flixanca del dia, Sarai Sarroca i Cervelló serà la pregonera de la Festa Major de Flix 2017. Va nàixer a Flix l’11 de...