9 de gener del 2026

Miscel•lània del CERE - 35 - dedicada a Ginestar

 

 

"Quan obrim una nova Miscel·lània del CERE, no només llegim articles, sinó que entrem en un mosaic que ens parla de la Ribera d'Ebre en tota la seva complexitat i riquesa ... "  (Mireia Grangé - Presidenta del CERE)

 

El Centre d’Estudis de la Ribera d’Ebre (CERE) ha començat a repartir entre els seus associats la Miscel·lània número 35, dedicada al poble de Ginestar. El volum, de 468 pàgines, inclou deu articles de recerca sobre la població, un dels quals sóc autor: “Rossend Escolà i les pintures al presbiteri de l’església de Sant Martí de Ginestar”.

A continuació, s’hi ofereixen sis articles de temàtica diversa: dos d’història, dos de geografia i un de patrimoni. L’apartat de Patxetins està dedicat a la figura del recordat fill de la Palma d’Ebre, Rossend Aymí Escolà (1940-2025), referent de la música sacra i del cant coral a les Terres de l’Ebre.

Així mateix, el volum inclou un Dossier amb sis articles sobre 'la baronia d’Entença', el darrer dels quals, “Visita al castell de Móra, casa dels Entença”, està escrit per Joan Launes, l’amic que malauradament ens va deixar el passat 30 de desembre.

Finalment, a l’apartat Recerca Jove s’hi presenta “Recorregut pel Benissanet artístic. La música com a element de cohesió d’un poble”, escrit per la jove Aina Juan Vàzquez. La contraportada ofereix un sonet dedicat a Ginestar, del recordat Josep M. Saez, escrit l’any 1985.