Avui al Ple del Senat he intervingut en dos ocasions, la primera per defensar la posició de l’Entesa en relació a una moció de CiU que finalment ha estat transaccionada i per tant aprovada per tots els grups del Senat, una moció que en primer lloc aposta a favor de liberalitzar i obertura dels mercats aeris amb tercers països, garantint que les companyies estrangeres puguin elegir lliurement l’aeroport de destí i en segon lloc es demana que es faci en el menor termini possible la reforma del model de gestió del sistema aeroportuari i que aquest contempli per a l’aeroport del Prat la creació d'una figura jurídica de gestió en què les institucions catalanes tinguin una participació de majoria determinant, per a l'adopció dels acords estratègics, operatius i de gestió de l'aeroport. En relació a les meues intervencions han diferit segons les agències de notícies:
“Pere Muñoz, de l'Entesa, ha recordat que aquest debat no és nou i ha insistit que el seu grup vol que els aeroports de Reus (Baix Camp), Girona (Gironès) i Sabadell (Vallès Occidental) siguin desclassificats com d'interès general. Després d'insistir que la Generalitat deu tenir una posició majoritària en el nou model de gestió aeroportuària, ha precisat que aeroports europeus més petits que el de Barcelona tenen més vols intercontinentals.” (EFE)
“El senador de l'Entesa, Pere Muñoz, ha expressat la seva satisfacció perquè s'hagi aprovat el text, ja que el paper determinant de les institucions catalanes que inclou, respon a una resolució aprovada pel Parlament de Catalunya, que per l'Entesa Catalana de Progrés és 'la veu acreditada per a expressar el model aeroportuari que es demana des de Catalunya'.L'Entesa també aposta perquè es prenguin les decisions estratègiques per convertir El Prat en un 'hub' internacional i per la potenciació dels vols internacionals. Muñoz ha dit en la seva intervenció que aquest debat no és nou en el Senat ja que en 2007 es va aprovar per unanimitat una moció de l'Entesa a la Comissió de Foment per a revisar els acords internacionals que limiten l'establiment de vols intercontinentals des de l'aeroport del Prat.El senador Pere Muñoz ha tornat a lamentar que 'el model espanyol d'infraestructures segueixi pervivint en un model radial centralitzat per a articular les connexions amb el món a través de la capital d'Espanya'. Segons Muñoz, 'El Prat segueix sent un aeroport de segona, un gran alimentador del de Barajas'.” (Europa Press)
La segona intervenció en nom de l’Estesa Catalana de Progrés ha estat per participar en la reforma de la Llei de “Navegación Aerea”, en base al dictamen de la comissió de Foment reunida el passat dilluns, una llei que curiosament es manté des de l’any 1960, una llei provinent del Congrés i que procura garantir el just i difícil equilibri entre els interessos de la economia nacional i els drets dels ciutadans properes als aeroports.
“Pere Muñoz, de l'Entesa, ha recordat que aquest debat no és nou i ha insistit que el seu grup vol que els aeroports de Reus (Baix Camp), Girona (Gironès) i Sabadell (Vallès Occidental) siguin desclassificats com d'interès general. Després d'insistir que la Generalitat deu tenir una posició majoritària en el nou model de gestió aeroportuària, ha precisat que aeroports europeus més petits que el de Barcelona tenen més vols intercontinentals.” (EFE)
“El senador de l'Entesa, Pere Muñoz, ha expressat la seva satisfacció perquè s'hagi aprovat el text, ja que el paper determinant de les institucions catalanes que inclou, respon a una resolució aprovada pel Parlament de Catalunya, que per l'Entesa Catalana de Progrés és 'la veu acreditada per a expressar el model aeroportuari que es demana des de Catalunya'.L'Entesa també aposta perquè es prenguin les decisions estratègiques per convertir El Prat en un 'hub' internacional i per la potenciació dels vols internacionals. Muñoz ha dit en la seva intervenció que aquest debat no és nou en el Senat ja que en 2007 es va aprovar per unanimitat una moció de l'Entesa a la Comissió de Foment per a revisar els acords internacionals que limiten l'establiment de vols intercontinentals des de l'aeroport del Prat.El senador Pere Muñoz ha tornat a lamentar que 'el model espanyol d'infraestructures segueixi pervivint en un model radial centralitzat per a articular les connexions amb el món a través de la capital d'Espanya'. Segons Muñoz, 'El Prat segueix sent un aeroport de segona, un gran alimentador del de Barajas'.” (Europa Press)
La segona intervenció en nom de l’Estesa Catalana de Progrés ha estat per participar en la reforma de la Llei de “Navegación Aerea”, en base al dictamen de la comissió de Foment reunida el passat dilluns, una llei que curiosament es manté des de l’any 1960, una llei provinent del Congrés i que procura garantir el just i difícil equilibri entre els interessos de la economia nacional i els drets dels ciutadans properes als aeroports.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada