És una de les importants notícies ebrenques de la setmana: “Los caspolinos defienden el tren entre Barcelona y Caspe”.
És curiós com amb el
gentilici de Casp: “caspolino”, és conegut el tren més popular utilitzat de la Ribera d’Ebre, encara que avui és més gonegut pel nom d'arribada i sortida, "lo Caspe". La web del baix Aragó “Comarca.net”
el passat dimarts ens advertia que aquest històric tren també està amenaçat per
les retallades, i per tant, els habitants de Casp i comarca perdràn la connexió
de gairebé 120 anys amb Catalunya,
Així la
web ens informava que els habitants de la seu del “Comprimís” han decidit
mobilitzar-se creant una plataforma per defensar el seu tren.
"Es el colmo del absurdo, ademá teniendo en cuenta que sólo hay tres trenes de media distancia rentables en España y uno es el nuestro", ha destacat Pepe Sanz, coordinador de la plataforma, qui ha aclarit aquell nivell de l'absurd: "No es recorta por cuestión de dinero, ya que en Ribarroja no existen cías de estacionamiento, por lo que el tren tendría que "dormir" en Fayón y el maquinista y el interventor, en Caspe".
Fa anys que molts estem denunciant l’amenaça centralista d’eliminar els trens de mitjana distància per la línia coneguda Reus – Móra – Casp, especialment des de l’entrada en funcionament de l’Ave via Lleida. La històrica línia MZA que entrà en funcionament el 1892, essent la principal via de comunicació entre Barcelona , Saragossa i Madrid, hem vist com amb els anys s’ha anat reconvertint en una línia de transport de mercaderies, amb una manca inexplicable d’inversions en manteniment, amb un degoteig de tancament d’estacions i una eliminació progressiva de trens de mitja i llarga distància.
Sense que es vulgui veure altres connotacions la gent de
.
Fotografoia: "Lo Caspolino, el último ligero". "con
el paisaje industrial de la
Electro-Química al fondo, el 1815 arranca de Flix con
dirección a Caspe. Foto Jordi ValeroVilaginés (mayo/71)".
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada