23 de desembre del 2020

Artur Bladé i Desumvila en el record

El 23 de desembre de 1995, als 88 anys ens deixà Artur Bladé i Desumvila, dies després vaig participar com a representant del Centre d'Estudis de la Ribera d'Ebre en un primer acte de reconeixement, en el record els breus i sentits parlaments dels seus amics davant del panteó familiar  al cementiri de Benissanet.

Cinc anys més tard vaig tornar al cementiri davant el panteó familiar del gran patrici ebrenc per participar com a president del CERE en els actes d'homenatge, la fotografia adjunta és un record d'aquella tarda d'hivern, amb l'alcalde de Benissanet, el president del Consell Comarcal, una estelada, la família amb el seu fill, muller i netes, i amics d'arreu li vàrem retre un emotiu acte de reconeixement.

Vint-i-cinc anys després de la seva mort som moltes les veus que tornen a recordar la seua figura, des del blog m'hi afegeixo amb aquest collage record de l'acte de l'any 2000 així com el retall d'un dels seus darrers escrits on, mentre recordava la sentida mort de l'amic Carmel Biarnés d'Ascó, em deia: 

"Com podeu veure encara m'aguanto... dret, però no puc caminar gaire (com volen els metges) perquè les cames em pesen una barbaritat. Diuen que la vellesa comença per les cames. És el meu cas."