9 de desembre del 2009

DEMÀ, COMISSIO DE FOMENT I ADIF

Demà a la Comissió de Foment del Senat compareix el President d’ADIF, n’Antonio González Marín, qui ens respondrà a sis solicituds de compareixença realitzades, cinc pel PP i una per l’Entesa Catalana de Prodrés. La que es refereix a la de l’Entesa dir que la vaig solicitar el 26 de setembre del 2008,

“Comparecencia del Presidente de la entidad pública empresarial Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (ADIF), D. Antonio González Marín, ante la Comisión de Fomento, para informar sobre el estado de licitación y construcción de las obras correspondientes al Punto de Avanzada y Estacionamiento de Trenes (PAET) subterráneo situado en El Prat de Llobregat (Barcelona), en la línea ferroviaria de alta velocidad entre Madrid, Zaragoza, Barcelona y la frontera francesa. (713/000064) Autor: GRUPO PARLAMENTARIO ENTESA CATALANA DE PROGRÉS.”

Així, entre d’altres qüestions preguntaré,

Quins motius han determinat la construcció del PAET en El Prat?
En quina data es va decidir la seva instal·lació?
A quin import van ascendir les obres anticipades d'adequació d'andanes, elements d'evacuació, i proteccions i tancaments?
Es va modificar el contracte inicial per a incloure aquestes obres? quin percentatge d'increment suposava respecte al contracto inicial? era més del deu o el vint per cent?
I, en definitiva, la construcció del PAET no responia a la necessitat de poder oferir un punt provisional d'arribada de l'AU que es trobés pròxim a la ciutat de Barcelona?
Finalment, s'ha complert la moció aprovada pel ple el 1 d'octubre de 2008, sobre la realització d'un informe de uditoría per part de l'Interventor General de l'Estat?.